Konsumanto postulo por diversaj amaskomunikiloj estas ĉefe rilatita al la serĉo por distro, kaj ekonomiaj kaj sociaj faktoroj estas "flanka efiko" de amaskomunikila spektado. Infanoj spektas TELEVIDON ĉar ili interesiĝas pri ĝi, sen pensi pri kiel ĝi influos ilian edukadon. Plenkreskuloj ankaŭ spektas filmojn, kie estas multe da perforto, aŭ sekvas la eventojn de sapopero, sen supozi, ke tio iel influos ilian nivelon de agreso aŭ familiaj valoroj. Tiel, la elekto de la amaskomunikiloj ne estas diktita de la deziro al certaj ekonomiaj aŭ sociaj ŝanĝoj.
La amaskomunikilaro kovranta la politikaj kaj financaj sferoj havas malsaman efikon. La elekto de amaskomunikiloj dediĉitaj al politiko plej ofte reflektas la deziron akiri iujn informojn en ĉi tiu areo. La sama aplikas al la financa amaskomunikilaro. Se persono rigardas kanaloj kiu reliefigi#? i tiu areo, ili estas interesita en konsiletoj sur investanta la monon, kvankam ili estas ofte nur interesita en ĝi. Malgraŭ tiu trajto, amaskomunikiloj influo popola konduto. Estas tri ĉefaj kanaloj de influo. Unue, konsumantoj en certa punkto elektas, pri kio pasigi sian tempon-spekti la amaskomunikilaron aŭ aliajn agadojn. Ekzemple, ili decidas spekti televidserion aŭ legi libron. Estas pli radikala elekto: iru al la kinejo aŭ trinku. La agadoj, kiujn la konsumantoj elektas, havas korespondan efikon al diversaj areoj de la ekonomio edukado, perforta krimo kaj fekundeco. Due, la enhavo de tio, kion ni spektas aŭ legas, influas nian percepton de la realo. Se ni vidas ŝokan scenon aŭ, male, pli mildan prezenton de la problemo, ni komencas rigardi ĝin iomete alimaniere. Televido, kinejo kaj Interreto formas certajn bildojn kaj sintenojn al la realo. Alia mekanismo koncernas la longdaŭran efikon: filmoj kaj TELEVIDAJ programoj montras certan vivstilon, kiun homoj ofte imitas. Ekzemplo estas la nomoj de TELEVIDSERIALOJ, kiuj estas donitaj al infanoj. Sed ĉi tiu efiko vere povas manifestiĝi longtempe ŝanĝante la vivstilojn de homoj. La plej frapa ekzemplo estas la malkreskanta naskfrekvenco en evolulandoj.
Комментариев нет:
Отправить комментарий